O nas

Ustanovitev družbe

Kontrola zračnega prometa Slovenije, d.o.o., je bila ustanovljena na podlagi Zakona o zagotavljanju navigacijskih služb zračnega prometa, skladno z Zakonom o gospodarskih družbah in Zakonom o gospodarskih javnih službah ter v povezavi z Zakonom o letalstvu. Lastnik in ustanovitelj družbe je Republika Slovenija. V tujini se družba predstavlja s svojim angleškim imenom Slovenia Control, Slovenian Air Navigation Services, Limited.​

Delovanje Kontrole zračnega prometa

Kontrola zračnega prometa Slovenije, d.o.o., je nosilec dovoljenja za izvajanje navigacijskih služb zračnega prometa, in sicer za izvajanje služb zračnega prometa, služb letalskih telekomunikacij in služb letalskih informacij. Družba zagotavlja tehnično in operativno zmogljivost ter strokovno znanje za izvajanje navigacijskih služb zračnega prometa na varen, neprekinjen, zmogljivostno prilagodljiv, cenovno ugoden, stroškovno učinkovit ter sonaraven in kakovosten način, in to neprestano prilagaja dejanski trenutni ali kakršni koli prihodnji gostoti letalskih prometnih tokov v danem zračnem prostoru.

Družba je torej usposobljena za varno, kakovostno in učinkovito izvajanje dejavnosti vodenja in kontrole zračnega prometa v vseh fazah letov zrakoplovov in varnega poteka prometa na letališčih, izdajanja letalskih informacij in nadgradnje, uvedbe ter vzdrževanja sistemov in naprav za vodenje in kontrolo zračnega prometa.Poleg tega ima strokovno znanje za razvoj področja zračnega prometa in pripravo predpisov s tega področja.

Omenjeno je temelj zagotavljanja prilagodljivega in pravočasnega upravljanja pretoka zračnega prometa skozi zračni prostor v domeni družbe, ki je integriran v evropsko mrežo upravljanja zračnega prometa. Družba kot izvajalec storitev navigacijskih služb zračnega prometa opravlja pomembno in nenadomestljivo dejavnost v sistemu civilnega letalstva, ki je v nacionalnih in tudi strateških dokumentih opredeljena kot ena od pomembnih dejavnikov gospodarskega razvoja.

Strokovno znanje družbe

Družba opravlja storitve navigacijskih služb zračnega prometa v Republiki Sloveniji skladno s slovensko zakonodajo, evropskimi standardi, standardi in priporočili Mednarodne organizacije civilnega letalstva (ICAO) in Evropske organizacije za varnost zračne plovbe (Eurocontrol) ter sklenjenimi operativnimi delovnimi sporazumi (Letter of Agreement – LoA) s sosednjimi kontrolami zračnega prometa in mednarodnimi pogodbami, ki zavezujejo Republiko Slovenijo.

Družba je s svojimi strokovnjaki edino podjetje na območju Republike Slovenije, ki izvaja dejavnost vodenja in kontrole zračnega prometa. Njena dejavnost je neprimerljiva s katero koli dejavnostjo na območju Republike Slovenije, zato je tudi položaj zaposlenih poseben in primerljiv le z družbami, ki izvajajo enako dejavnost v tujini. Zaposleni v družbi so zaradi svojega posebnega znanja vključeni v številne dejavnosti, ki vplivajo na razvoj stroke, spremembe predpisov in razvoj na tem področju.

Mednarodno sodelovanje družbe

MEDNARODNO SODELOVANJE

Izvajanje enotnega evropskega neba zahteva tesno sodelovanje na evropski ravni. Družba je zavezana h krepitvi svoje vloge in h krepitvi sodelovanja s sosednjimi državami pri predvidenem preoblikovanju zračnega prostora v regiji, tako na ravni funkcionalnega bloka zračnega prostora FAB CE, kot v sodelovanju in povezovanju z drugimi funkcionalnimi bloki zračnega prostora (FAB-i).

Pobuda FAB CE in sodelovanje s FAB-i

Evropska zakonodaja o enotnem evropskem nebu je od držav članic EU zahtevala ustanovitev funkcionalnih blokov zračnega prostora (FAB-ov), ki temeljijo na operativnih zahtevah in so določeni ne glede na državne meje. Izvajanje storitev navigacijskih služb zračnega prometa in povezanih nalog je zasnovano na optimizaciji in okrepljenem čezmejnem sodelovanju izvajalcev storitev navigacijskih služb zračnega prometa. Z namenom izpolnitve te obveznosti so Avstrija, Bosna in Hercegovina, Češka, Hrvaška, Madžarska, Slovaška in Slovenija 5. maja 2011 na Brdu pri Kranju sklenile mednarodni sporazum – Sporazum o vzpostavitvi funkcionalnega bloka zračnega prostora srednje Evrope, ki je začel veljati 20. marca 2012, in ustanovile Funkcionalni blok zračnega prostora Srednje Evrope - FAB CE. Sočasno so izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa teh držav sklenili Sporazum o sodelovanju izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa držav FAB CE, 30. maja 2011 pa je bil sklenjen še Sporazum o sodelovanju nacionalnih nadzornih organov držav FAB CE. Sporazum o sodelovanju med izvajalci navigacijskih službe zračnega prometa, katerega podpisnica je tudi družba, ureja dejavnosti sodelovanja izvajalcev navigacijskih služb zračnega prometa držav FAB CE, preko katerih se implementira funkcionalni blok zračnega prostora, z določitvijo njihovih pooblastil in odgovornosti. Namen teh sodelovalnih dejavnosti je prispevati k implementaciji, operativnosti in nadaljnjemu razvoju FAB CE, nenehno izboljševati raven varnosti, stroškovno učinkovitost, okoljsko sprejemljivost, optimizacijo in efektivno usmerjenost izvajanja navigacijskih služb zračnega prometa ter zagotoviti izvajanje posameznih ciljev, določenih v vsakokrat veljavnem Načrtu izvedbe (Performance plan). 

Z namenom izpolnjevanja zahtev zakonodaje o enotnem evropskem nebu in skladno z zahtevo Evropske komisije, da izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa povečajo čezmejno sodelovanje, je družba skupaj z izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa Avstrije, Češke, Hrvaške, Madžarske in Slovaške 17. 10. 2014 ustanovila skupni pravni subjekt – gospodarsko družbo v statusni obliki družbe z omejeno odgovornostjo, v okviru katere se izvajajo skupni projekti, svetovanje, del javnih naročil in podobno. Sedež FABCE, d. o. o., je v Republiki Sloveniji.

Družba v okviru FAB CE sodeluje tudi z izvajalci navigacijskih služb iz drugih FAB-ov v okviru platforme »Inter- FAB cooperation«. Namen sodelovanja med FAB-i je skupno izražanje stališč znotraj EU, izmenjava izkušenj na področju upravljanja zračnega prometa, zasledovanje skupnih ciljev in interesov na različnih področjih ter sodelovanje pri vzpostavitvi enotnega evropskega neba.

Zračni prostor brez zračnih poti (Free Route Airspace - FRA)

Družba aktivno sodeluje v projektu širitve območja zračnega prostora brez zračnih poti (FRA). S širitvijo SECSI FRA, ki združuje zračne prostore osmih (8) držav regije (Avstrija, Hrvaška, BiH, Srbija, Črna gora, Severna Makedonija, Albanija in Slovenija), na zračni prostor Italije (FRA IT), je združeno območje brez zračnih poti postalo eno največjih FRA območij v Evropi. Dodana vrednost večanja obsega čezmejnega enotnega zračnega prostora brez zračnih poti je zmanjševanje emisij toplogrednih plinov, zmanjševanje porabe goriv in približevanje ciljem brezoglične družbe, skrajševanje potovalnih časov in s tem izboljševanje mobilnosti.

Aktivnosti na področju optimizacije zračnega prostora in optimizacije regionalne informacijsko-komunikacijske ter CNS infrastrukture potekajo v skladu s strategijo FAB CE in v skladu z AAS (European Airspace Architecture Study).

Sodelovanje z mednarodnimi organizacijami

Aktivnosti družbe na mednarodnem področju obsegajo tudi aktivno sodelovanje z mednarodnimi organizacijami na področju civilnega letalstva (Eurocontrol, EASA, ICAO, CANSO, ECAC, ATCA).​

Rok Marolt

Direktor

Rok Marolt se je rodil leta 1966 v Ljubljani. Po izobrazbi je diplomirani ekonomist in specialist managementa. 

Na področju civilnega letalstva ima dolgoletne in bogate izkušnje. Pri slovenskem letalskem prevozniku Adria Airways je bil zaposlen 23 let, kjer je opravljal različne vodstvene funkcije. Sedem let je bil direktor Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije​, eno leto pa je bil tudi direktor Kontrole zračnega prometa Slovenije, d. o. o. 

Na dolgoletni karierni poti je razvil poglobljeno znanje na področju financ, optimatizacije stroškov, racionalizacije, optimatizacije in digitalizacije delovnih procesov ter implementacije evropske zakonodaje v slovenski pravni red, predvsem na področju civilnega letalstva. 

Petletni mandat je nastopil 21. junija 2025.
​​​

​​

Nadzorni svet

Katja Potočar
PREDSEDNICA
Predstavitev člana
Marija Šeme
namestnica predsednika
Predstavitev člana
Dr. Marko Hočevar
Član
Predstavitev člana
Andrej Bošnjak
Član
Predstavitev člana
Žiga Ogrizek
Član in predstavnik delavcev
Predstavitev člana
Boštjan Mišmaš
Član in predstavnik delavcev
Predstavitev člana
​Vsi člani nadzornega sveta in zunanja članica revizijske komisije nadzornega sveta KZPS, d.o.o. so se v izjavi o neodvisnosti iz Kodeksa korporativnega upravljanja družb s kapitalsko naložbo države, ki ga je sprejel Slovenski državni holding, d.d., izrekli za neodvisne.​

Kodeks upravljanja

​​​​​

Kontrola zračnega prometa Slovenije, d. o. o. kot družba v stoodstotni lasti države, v kateri pravice ustanovitelja v imenu in za račun Republike Slovenije na podlagi Zakona o Slovenskem državnem holdingu (Uradni list RS, št. 25/14 in 140/22) izvršuje Slovenski državni holding, d. d., pri svojem poslovanju v skladu z načelom »spoštuj ali pojasni« upošteva določila vsakokratnega Kodeksa korporativnega upravljanja družb s kapitalsko naložbo države, ki ga sprejema Slovenski državni holding, d. d.

Vsakokrat veljavni kodeks je objavljen na spletnih straneh Slovenskega državnega holdinga, d. d., na  naslovu http://www.sdh.si.​​
​​

Vizija​

Za uporabnike zračnega prostora vsak dan zagotavljamo varno in zanesljivo izvajanje navigacijskih služb zračnega prometa in upravljanje zračnega prometa.

Z visoko usposobljenimi in motiviranimi strokovnjaki v podjetniškem duhu in v korist svojih strank dosegamo odličnost pri zagotavljanju zmogljivostno prilagodljivih, cenovno ugodnih, stroškovno učinkovitih, sonaravnih in kakovostnih storitev navigacijskih služb zračnega prometa in upravljanja zračnega prometa v slovenskem in regionalnem zračnem prostoru.​

 
 

Poslanstvo

Kontrola zračnega prometa Slovenije, d. o. o., je predana in osredotočena v zagotavljanje varnosti v procesih izvajanja storitev upravljanja zračnega prometa in navigacijskih služb zračnega prometa ter hkrati gibalo napredka v letalstvu.

Smo proaktivni in produktivni, skupaj s poslovnimi in institucionalnimi partnerji z inovativnimi rešitvami neprestano izboljšujemo letalsko omrežje enotnega evropskega neba.

Poslanstvo bo uresničevalo visoko usposobljeno in motivirano osebje.

Vrednote

Varnost storitev

Doseganje, zagotavljanje in stalno izboljševanje varnostnih ravni in ciljev je osnovno vodilo družbe z namenom doseganja odličnosti pri izvajanju varnih, zmogljivostno prilagodljivih, cenovno sprejemljivih, stroškovno učinkovitih, sonaravnih in kakovostnih storitev. Varnosti storitev je dodeljena prednost v primerjavi z drugimi vrednotami družbe

Zanesljivost

Za svoje partnerje, stranke in interesne skupine želimo biti zanesljiv partner pri izvajanju dejavnosti.

Odgovornost

Z odgovornim ravnanjem organov družbe in odnosom sodelavcev do izvajanja storitev navigacijskih služb zračnega prometa želimo zagotavljati varen, reden in učinkovit zračni promet.​

Profesionalizem

Dosežen s kompetentnostjo, natančnostjo, skrbnostjo, vestnostjo in z odgovornim izpolnjevanjem visokih standardov izvajanja delovnih procesov.

Uslužnost

V družbeno odgovornem in nediskriminatornem odzivanju potrebam deležnikov skladno s poslanstvom družbe.​

Spoštljivost

S poštenim, nepristranskim, odkritim, zaupljivim in prijaznim odnosom do sodelavcev, panožnih partnerjev in ostalih deležnikov družbe.​

Ekipnost

Dosežena z nediskriminatornim, soodvisnim in vzajemno dopolnjujočim se skupinskim delom s sodelavci, kolegi v panogi in ostalimi deležniki.​

Znanje

Gradimo na znanju zaposlenih s stalnim vlaganjem v usposabljanje in izobraževanje vseh zaposlenih s ciljem zagotavljanja ustrezno usposobljenega osebja, zmožnega prilagajanja hitro spreminjajočim se zahtevam za izvajanje dejavnosti družbe.​

Skladnost poslovanja in integriteta

​Dosežena s transparentnim delovanjem in ničelno toleranco do korupcije, nezakonitega in neetičnega ravnanja zaposlenih, poslovodstva in članov organa nadzora. ​

Trajnostno poslovanje

​Doseženo z delovanjem družbe v skladu z načeli trajnostnega razvoja, ne da bi pri tem ogrožali zmožnosti prihodnjih rodov, da zadovoljujejo lastne potrebe, pri čemer skrbimo za ustrezno ravnovesje med poslovno uspešnostjo, varstvom okolja (racionalna raba energije, ločevanje odpadkov in preprečevanje negativnih posledic na okolje) in družbeno odgovornostjo. Družbena odgovornost in trajnostno poslovanje sta integrirana v celotno organizacijo družbe in se izvajata v vseh njenih odnosih ter vključujeta vse deležnike, ki so v kakršnikoli interakciji z družbo. ​

Spoštovanje človekovih pravic

​Doseženo s spoštovanjem človekovih pravic, ki jih predpisujeta ustava in veljavna zakonodaja ter z uveljavljanjem človekovih pravic v gospodarstvu, kot jih skupaj z ukrepi opredeljuje Nacionalni akcijski načrt.


Organizacija družbe

​Organizacija družbe podpira varno, učinkovito in nepretrgano izvajanje navigacijskih služb zračnega prometa, ki jih zagotavlja družba, ter ustrezno prilagodljivost in odzivnost na spremembe v okolju, v katerem posluje. 

Glavna dejavnost družbe, vodenje in kontrola zračnega prometa, se izvaja v okviru treh operativnih sektorjev:

Sektorja zračnega prometa,
Sektorja letalskih telekomunikacij in
Sektorja letalskih informacij. 

Naloge, povezane z varnostjo v zračnem prometu, mednarodnimi zadevami in strateškim načrtovanjem, informacijsko tehnologijo in kibernetsko varnostjo, varovanjem in zaščito, upravljanjem prometa brezpilotnih letalnikov, odnosi z javnostmi, skladnostjo poslovanja in integritete ter tajništvom, se opravljajo v okviru Kabineta direktorja.


Naloge, povezane s certificiranjem izvajalca navigacijskih služb zračnega prometa in kakovostjo, vodenjem projektov ter usposabljanjem operativnega osebja, se opravljajo v okviru Sektorja za certificiranje, vodenje projektov in usposabljanja osebja.

Naloge, povezane s kadrovskimi, organizacijskimi in pravnimi zadevami, finančno-računovodskimi zadevami, ter naloge, povezane z investicijskim in tekočim vzdrževanjem ter javnimi naročili, se izvajajo v okviru Sektorja za splošne zadeve.
​​
Naloge, povezane z razvojem programske in strojne opreme na področju sistemov za vodenje in kontrolo zračnega prometa, se opravljajo v okviru Sektorja za načrtovanje in razvoj sistemov.​


​​​

Organigram

Organizacijska shema

  1. Direktor

    1. Kabinet direktorja
      Mednarodne zadeve in strateško načrtovanje, odnosi z javnostmi, skladnosti poslovanja in integritete

      1. Oddelek za varnost v zračnem prometu

      2. Oddelek za informatiko

      3. Oddelek za kibernetsko varnost

      4. Oddelek za varovanje in zaščito

      5. Oddelek za upravljanje prometa brezpilotnih letalnikov

    2. Sektor zračnega prometa

      1. Služba za avtomatizacijo

      2. Služba za ATM inženiring

      3. Služba območne kontrole zračnega prometa Ljubljana

      4. Služba letališke kontrole zračnega prometa Ljubljana

      5. Služba letališke kontrole zračnega prometa Maribor

      6. Služba letališke kontrole zračnega prometa Portorož

      7. Služba letališke kontrole zračnega prometa Cerklje ob Krki

    3. Sektor letalskih telekomunikacij

      1. Oddelek za tehnični nadzor

      2. Služba za avtomatizirane sisteme

      3. Služba za komunikacije

      4. Služba za navigacije in letališča

      5. Služba za nadzorne sisteme

    4. Sektor letalskih informacij

      1. Službe zrakoplovnih publikacij

      2. Informacijsko komunikacijski center

      3. Služba zrakoplovnih informacij - ARO

    5. Sektor za certificiranje, vodenje projektov in usposabljanje osebja

      1. Oddelek za certificiranje

      2. Oddelek za vodenje projektov

      3. Službe za usposabljanje operativnega osebja - Letalska šola

    6. Sektor za splošne zadeve

      1. Finančno računovodska služba

      2. Služba za kadrovske zadeve

      3. Služba za pravne zadeve

      4. Služba za investicije in javna naročila

    7. Sektor za načrtovanje in razvoj sistemov